Minisemester i hällregn

I helgen har man varit på minisemester uppe i härjedalen/jämtland, det har varit utställning där både lördag och söndag. Resan började på fredag vid lunch tid och jag hade ringt tidigare i veckan till Svegs camping där jag skulle övernatta under helgen och frågat om det varit okej att jag fick tillgång till min stuga redan på fredagen, hade bokat en 2-bädds stuga lör-sön egentligen men tänkte att det skulle varit skönare om jag kunde åka redan på fredagen så man fick sova ordentligt på lördag morgon.

Ringde dit och det var inga problem att få tillgång till stugan då jag ändå skulle komma först på eftermiddagen mot tidig kväll, perfekt tänkte jag! sen under veckan var det mest packning och planering som man skulle hinna få gjort innan fredagen och tro mig det var en hel del att göra!

Åkte vid lunchtid och allt var lugnt, kom fram vid 16.30 ca i Sveg och åkte först till utställningsplatsen för att ordna med mitt tält inför morgondagens utställning som min rasklubb hade ordnat, det var en rasspecial med 80 anmälda hundar, spännande! Körde sen när allt var klart till campingen och när jag skulle hämta nyckeln till stugan så fick jag höra att det inte fanns någon anteckning om att jag skulle komma tidigare..! stod där med hakan i golvet och undrade hur det hade gått till och berättade att jag hade ringt tidigare i veckan och då var det inga problem enligt tjejen jag pratade med och att allting var klart. Men de började genast att hjälpa mig och fixa stuga åt mig och det löste sig till sist, fick en 4bädds stuga till samma pris som en 2bädds =)

Stugan var mysig och enkelt inredd och hade kylskåp, perfekt ju för jag hade ju mat med mig till frukost osv sängarna var våningssängar och rätt okej att sova i, tur jag var trött så jag somnade ganska lätt de 2 nätterna.

Sen på kvällen så samlades vi alla som bodde på campingen som skulle ställa på specialen och hade en mysig grillkväll - Gullan, specialens anordnare hade fått låna en stor grill som vi lassade på en massa gottigheter som vi hade med oss dit =) blev kotlett, chorizo och potatissallad för mig och Bonita, självklart måste hon ju få smaka av det också =)

Dagen därpå var det dags för utställning och domaren var en domare som jag visat Bonita förut ett par ggr, båda inofficiellt så det var spännande och se hur hon tyckte om henne nu i officiell klass och hon var rätt hård även om hon gav många 1or men var snål med ck och hp istället. Bonita visades av Helena idag och hon skötte sig galant även om hon var lite busig emellanåt men mutar man med torkad lever så står hon som ett litet ljus och ser söt ut =)

Bonita fick bara slät 1a idag, helt okej med tanke på hur naken hon är - hon är fullkomligt pälslös nu när hon tappat all sin päls men förmodligen så hinner det mesta komma tillbaka till Högbo i början på september.

Vi hade iaf ganska tur med vädrte, var iofs trist och grått ute men uppehåll och det var det viktigaste!

Dagen därpå var det sämre..! fyfan - så dålig väder har jag aldrig haft förut som utställare, max 10 grader ute och SPÖREGN hela j*vla dagen, var precis som om någon däruppe hade vridit upp kranen till max och lämnat den på liksom, det bara vräkte ner hela dagen. Mina byxor och skor blev genomsura så fort jag klev ur bilen på parkeringen i Svenstavik och det var på håret att jag fick tältplats och det var fullkomligt smockat där med alla tält och det var naturligtvis begränsade platser och många hade satt upp sina dagen innan också.. Åker jag dit nästa år igen så blir det och planera bättre så man är ute i mera god tid, ev sover på utställningsplatsen.

Fotbollsplanen som utställningen var på, den var som en mindre sjö på sina platser med flera cm vatten och det verkligen STÄNKTE om folk när de sprang runt i ringarna, så sjukt mycket vatten var det den dagen.

Bonita fick en slät 1a idag med, var samma konkurrens som gårdagen på specialen. Domaren var lite skum också, inte riktigt min typ men äsch.. lär nog inte prova honom igen under den närmsta tiden iallafall. Dagens handler var Pia som har kenneln Lilla Äventyrets, hennes karl Mathias som visade Bonita åt mig. Pia hade ju en egen tik som gick i Öppenklass så den tog hon själv, men Mathias gjorde ett riktigt bra jobb som visade Bonita snyggt!

I Högbo har jag som mål att springa själv och hoppas jag fixar det också =) får sätta igång med träningen nu bara så man kommer igång ordentligt.

Hemresan gick sen bra från Svenstavik fast det var drygt att köra drygt 20 mil i regn och rusk men det var så skönt att komma hem sen =) Gissa om man är helt slut efter helgen nu, sov ju tills 12.45 idag, ops! men det behövdes verkligen och då får man hoppas också att jag inte blir sjuk sen efter hemska vädret igår, man var fullkomligt dyngsura både jag och Bonita när vi satte oss i bilen efter dagen - tur man hade rena kläder i bilen så man kunde byta om.. Hoppas vi slipper skitvädret sen i Högbo som blir årets sista utomhus, håll tummarna för oss då är ni söta =)

Imorgon ska man dessutom bli städtant också, behöver verkligen städa lgh och det ordentligt men ack vad skönt det ska bli när det är rent och fräscht inne, sen på onsdag kommer karln också =) längtar!!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0