sjuuuuuk....

*kräka*

då har man gått och blivit sjuk, inte kul alls! denna otyg den här gången heter bältros och utslaget sitter på midjan som ett band från naveln runt sidan till ryggraden, man kunde tydligen få det på andra ställen också... Pratade med mamma igår och berättade att jag misstänkte att jag fått bältros och då tyckte hon att jag skulle åka till akuten direkt för det finns ett medicin som stoppar hela förloppet eller ja bromsar men det måste tas inom 72 timmar från den första blåsan blivit synlig och för mig var det ju för ett par tre dagar sen som de började komma - gränsfall med andra ord.

Åkte dit och fick komma in nästan direkt och läkaren kollade febern på mig, 38,6 - inte konstigt att jag kände mig matt och trött samt som pulsen var hög.. Läkaren misstänkte nästan omgående att det var bältros jag hade, han var inte riktigt färdigutbildad ännu så han hämtade en kollega som bekräftade hans misstankar och de trodde först att det var försent att börja ge mig antiviralt medicin men ringde först till infektionskliniken i Gävle och pratade med dom och jag är enormt tacksam över att Gävle ville att de skulle chansa och ge mig medicinen för det var ju precis på gränsen för mig..

Jag är också tydligen väldigt lyckligt lottad för läkaren sa att det kan göra VÄLDIGT ont att ha bältros för viruset angriper nerverna och man kan ha ont ett bra tag efteråt, samt klia enormt men än så länge har jag klarat mig bra *peppar peppar*

Kliar inte alls eller bara väldigt lite, men låter jag bli så går det över en stund och det gäller också att inte komma åt området för då börjar det klia för det blir som en retning i huden, uäck! Men en del blåsor har redan börjat torka nu så jag hoppas att det är läkt och fint om en vecka eller så - kunde ta 1-2 veckor sa läkaren till mig..

Så nu tar man ett snordyrt medicin som ska få väck skiten, 2 tabletter 3 ggr om dagen..

Tur också att man har enormt snälla föräldrar som hjälper mig med Bonita nu när jag är såhär risig, hade thomas här under helgen men han åkte hem idag pga jobbet.. Hoppas jag blir feberfri snart så man får orken tillbaka också.

Snart är det dags för utställning också fast det är först i september som det blir av, Högbo alltså. Ska bli spännande och se när PM kommer så man får se hur många leonberger är anmälda dit =)

Jag kan även tacka min lyckliga stjärna över att jag INTE anmälde till norrköping/nyköping eftersom det blev domarändring i norrköping från Dan Ericsson till kärringen som bedömde i Köping och henne gillar jag INTE alls även om Bonita blev placerad i konkurrensen men hennes sätt och hur hon är som person.. nää... ingen favorit här inte!

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: M

Krya på dig!!

2008-08-09 @ 20:49:11
URL: http://iloveyouh.blogg.se/
Postat av: Neta

KRYA på dig ORDENTLIGT, så ses vi till Högbo!!!! :P

2008-08-10 @ 23:54:37
URL: http://www.wisserangels.se
Postat av: Anonym

bara krua på dig, kurera dig och ta de lugnt =)

2008-08-12 @ 21:21:04
URL: http://ellisofie.blogg.se/
Postat av: Kattis

Nämen huvva, du råkar då ut för det mesta din lilla stackare. :-| Hoppas medicinen fortsäter fungera bra, håller tummarna för att du ska krya på dig fort som attan.



Kram från oss!

2008-08-14 @ 13:48:45
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto
Postat av: Fridolfina

Usch bältros, tack vet jag hur det var. Har upplevt själv!

2008-08-15 @ 20:47:11
URL: http://tomaatti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0