Chocoholic

Kan man verkligen bli en chocoholic? Japp - fick akut sötsug igår när man var och handlade lite mat och man har ju inte ätit lösviktsgodis på evigheter, ni vet ju att jag har lite problem med blodsockret pga min medicin men igår blev det bara för mycket så man plockade ihop ett påse med mina favoritbitar och nu står man där med skägget i brevlådan och nallar ur kylen varenda gång man öppnar den nästan liksom..

Någon som har bra tips på hur jag ska göra - säg inte åt mig att slänga godiset för det tänker jag inte göra! *skratt* i värsta fall får jag väl ta smällen och ha syndarvecka och sen låtabli att passera godishyllorna på minst en par veckor, tur man oftast har bra självbehärskning men ibland tryter den också eller så går den åt helvete som nu.

Bonita har mer eller mindre löpt färdigt nu, skönt! Men hon har fortfarande koppeltvång i några dagar till bara för att vara på den säkra sidan, litar nämligen inte på henne nu sen hon stack från mig förra veckan. Igår träffade jag på schäfern och dagmatten ute på parkeringen när jag varit och handlat mat och hon frågade hur det var med oss och jag berättade vad som hände när jag stod och väntade på att hon skulle dyka upp för att få ifatt hennes hund och jag fick då veta att de var typ 2-3 km bort när han stack ifrån dom och de brukade inte släppa honom förrän han var på ett riktigt säker avstånd ifrån andra hundar och så fort de lossade på kopplet så tvärvände han och sprang iväg väldigt snabbt och hon sprang efter med sina 2 barn i släptåg efter honom och vrålade att han skulle stanna. Hon sa sen till mig att det var hennes absolut värsta träningspass hon nånsin haft för svetten rann längs ryggen på henne när de äntligen kom fram till oss och hunden och han var helhispig sen resten av promenaden.

De bor tydligen på samma område som jag, dagvakten iallafall så man lär stöta ihop på dom fler ggr men de bor inte i närheten av min lgh utan i andra änden men området är ju litet, är inte så många lgh här.

Nästa helg kommer det och bli riktigt mysigt för då är jag bortbjuden på födelsedagsfest hos en barndomskompis, ska vara hos henne hela helgen, kul! Blir några som kommer som man inte träffat på VÄLDIGT länge och jag är bra säker på att det blir sena kvällar med massa gamla minnen som man pratar om =) Känner mig väldigt nöjd med presenten som jag köpt, synd bara jag inte kan skriva vad jag köpt här för jag är ganska säker på att hon brukar läsa min blogg och då är det ju ingen överraskning längre =P

I helgen blir det bara och ta det lugnt, ska på hopptävlingar på ridklubben på lördag då en kompis ska tävla ett ungsto i två klasser, ska bli spännande och se dom hoppa. Tror var 90 cm och 1m som de skulle tävla i.. Börjar 9 så det blir att gå upp med tuppen men ridskolan ligger bara ett par km härifrån så det är inte så farligt ändå =) hoppas på bra väder då det är utomhus.. och sen på söndag kommer min älskade karl hit *sakna* han blir då här tills på fredag, har frivecka då.

Snart är det också dags för utställning, får hjälp i Sundsvall - skönt! Blir samma handler som i Västerås. Det ska bli spännande och se hur det går, domaren som hon ska visas för nu har jag ställt för tidigare med slät 1a som resultat men kritiken var finfin men då var det över 50 anmälda i rasen och typ 14 i öppenklass och alla fick 1a där men nu är det bara totalt 26 anmälda och uppe i norr så är det ju en annan typ av konkurrens också, var i Avesta förra året som jag visade Bonita för den här domaren.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Neta

Tokiga hundar de där ;) Jaa, kul å se hopptävlingar .. Borde gå på någon iår jag med, det är trevligt!
MysPys med din T du! *avis* ;)
KRAM

2008-05-08 @ 20:50:16
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Therese & voffs

Hej hopp! Kul med hästtävlingar, hoppas att det gick bra för kompisen =) Skönt att Bonita har löpt färdigt snart så hon kan vara lös igen utan att sticka som skjuten ur en kanon ;-) Vi syns om ungefär 2 veckor, hoppas bara att PM:t kommer snart =P Kram kram!

2008-05-10 @ 20:11:59
URL: http://leofox.just.nu
Postat av: Kattis

Huvva, dessa hemska godishyllor som dessutom ska vara så jäkla nära kassorna. *suckar* Det är allt för lätt att trilla dit... Men gott är det! :-)))

Ska hålla tummarna för er på Sundsvalls utställningen, hoppas vi kan fara så kanske vi träffs där till slut. :-)

Kram på er!

2008-05-12 @ 07:37:46
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto
Postat av: jultomten

*flirtar me att säga uppdatera me lite bilder ;)*
hihi....

2008-05-16 @ 07:49:19
Postat av: Kattis igen

Jisses, är jultomten i farten den här tiden på året??? Ja, då förstår jag varför sommaren fick ett bakslag... *skrattar gott* ;-)

Trevlig helg Malin och Bonita!

2008-05-17 @ 04:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0