Hej min vinterland

Först måste jag ber er om ursäkt eftersom jag inte bloggat på länge - vet att några av er har frågat när jag ska uppdatera men har helt enkelt inte haft tid och lust på sista tiden men nu är det dags igen =)

Vintern har definitivt kommit hit nu då det är ca 1 dm snö ute och minusgrader men det är inget som bekymrar min skrutt då snön är det bästa hon vet och hon t o m vägrar gå in när vi varit ute en stund utan ska stanna ute så länge hon bara kan *skratt*

Hennes sår sen kastrationen har läkt oerhört bra och pälsen vuxit ut rejält där hon blivit rakad men så har pälstrollena kommit på besök och släpper ifrån sig päls hela tiden - dvs hon har börjat fälla istället.. =) men tur hon inte ska ställas den närmsta tiden utan blir först till våren/sommaren som det blir av. Det har ju varit så många utställningar de sista åren så hon är välförtjänt en rejäl vila nu från det när hon blivit champion nu så man kan satsa på annat skoj under tiden =) tänker så smånigom komma igång med viltspåret ohc lydnaden på allvar men det blir nog först närmare våren då det inte går att lägga spår i snön pga syns direkt.

Nu i helgen som var har man varit nere i skövde på besök hos en nära vän som man inte träffat på ett par år pga massor som kommit ivägen och så bor hon långt nere i denna avlånga land också men nu blev det äntligen av =) jisses vad kul vi hade under helgen!!

Dessutom så har man sällat sig till skaran som köpt wii då jag numer är ägare av en sån också =D ska bara installera det först och sen är det bara att spela järnet! ska införskaffa wii fit också samt några andra spel men än så länge nöjer jag mig med den som följde med i paketet, spelena är ju ganska dyra också så man kan inte köpa allt direkt.. snart är det ju jul också så man kan lägga till det i önskelistan ;-)

Snart är det dags för stora sthlm också, mys! ska dit på egen hand för att titta på hundar och träffa kompisar samt shoppa lite och bara njuta av atmosfären därinne =) Bonita får vara hemma hos mina föräldrar den dagen och sen dagen därpå blir det hundträff som min uppfödare ordnar med korvgrillning och mys ute i edsbyn hos en valpköpare, härligt!

På söndag är det också första advent, mysigt! Ska försöka städa och pynta lite i helgen så det blir lite julkänsla hemma här med ljusstakar och ljusslinga på balkongen, får be min älskade karl om hjälp i helgen, han kommer hit på fredag, Längtar!!

Nu ska man skutta iväg och fixa lite här..

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Neta

Äntligen uppdaterar du :D

Absolut, ser fram emot Sthlm + all julbelysningar !!! :P Kram

2008-11-26 @ 22:53:50
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Kattis

Hoppas ni har en underbart mysig 1:a advent. :-)



Kram på er!

2008-11-30 @ 13:12:11
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto
Postat av: shanie

Äntligen en uppdatering , kul !

Räknar med att hon är lika glad i snö som alla andra leonbergers jag känner :)



Lite avis på alla er som ska på stora i år . Jag missade ju vinnarutställningen på Hamar och även Stora stockholm nu pga jobbande ...suck

2008-12-02 @ 17:21:35
URL: http://stormvarsel.wordpress.com
Postat av: shanie

Äntligen en uppdatering , kul !

Räknar med att hon är lika glad i snö som alla andra leonbergers jag känner :)



Lite avis på alla er som ska på stora i år . Jag missade ju vinnarutställningen på Hamar och även Stora stockholm nu pga jobbande ...suck

2008-12-02 @ 17:22:29
URL: http://stormvarsel.wordpress.com
Postat av: Fridolfina

Du är utmanad! =) Kolla i min blogg. hihi

2008-12-05 @ 18:08:23
URL: http://tomaatti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0