Lyckorus!

Svävar fortfarande i det blå trots det är snart 3 veckor sen som hon skrällde i Högbo och tog hem sitt 2a cert och blev därmed BIR med cacib =) Helt ofattbart! Tack ni alla för alla gratulationer som vällde in per sms, gästboken, mail och i lejonkramar på SLBK - det värmde gott i hjärteroten =)

Nu siktar vi på Sundsvall om 2 veckor, ska bli spännande och se hur det går där, har inga förhoppningar alls - bara hon får sin 1a resten är bara som bonus brukar vi säga. Det är 36 leonberger anmälda dit enligt arrangörens hemsida men PM har ej dykt upp i postlådan ännu men kommer säkert i veckan sen.. Då kommer det även att synas "specialtecken C" i den samt katalogen, spännande!

Jag har även hunnit ha haft födelsedag också, den var lugn och mysig och sen dagen därpå kom min älskling hit också och vi fick en riktig mysig vecka tillsammans =) Han kommer hit även nu ikväll och blir här tills på söndag em, längtar!

Under veckan har man varit i Uppsala på återbesök och allt gick fint! Röntgenbilderna som de tog första dagen var perfekta och lungorna såg jättefina ut och blodproverna var väldigt bra så det känns skönt och höra att allt går åt rätt håll =) Gjorde även spirometri som gick suveränt men får vänta 1-2 veckor på svar samt bentäthetsmätning också men där dröjer det snarare minst 4v innan man får svar men det såg positivt ut iallafall.. Anledningen till att man gjorde bentäthetsmätningen var att kortison kan kalka ur skelettet och jag har ju som ni vet, ätit höga doser av det under våren och därför ville de kolla upp detta så skelettet inte har blivit påverkad.

En annan god nyhet är också att jag ÄNTLIGEN fått sluta med insulinsprutorna!!!! YES! Bara metformintabletterna kvar men snart blir jag även kvitt dom också, man kan inte bara sluta tvärt men prognoserna ser mycket lovande ut så inom snar framtid är jag fri =) Har ju varit tvungen att ta insulin under sommaren pga mitt blodsocker har blivit påverkad av kortison då hög dos kortison ger ju högre sockerhalter i blodet därför.. men nu slipper jag det =)

Bonita har blivit bortskämd hos pappa under de här dagarna då mamma och jag var nere i uppsala och det var en överlycklig skruttfia som mötte oss på stationen igår - hon fullkomligt SJÖNG av glädje när hon såg mig på perrongen =) Gullunge! Hon dränkte även mig mer eller mindre också med sina blöta hundpussar, fniss.. =) Nu ligger hon nöjd i sin biabädd, hittade henne där snarkandes imorse och sov såå gott!

Idag har man även varit och tränat en sväng på gymet, var riktigt skönt att få jobba lite med musklerna igen efter några dagars uppehåll så träningsvärk är nog att räkna med imorgon kan jag tro =) Man märker även att jag har blivit starkare för varje pass jag genomför och när man kikar i min träningsprotokoll som jag för efter varje pass så ser man att jag använder tyngre vikter nu än sen när jag började, känns gött =)

Efter jul ska man nog investera i ett träningskort för BÅDE gym och jympa så man kan kombinera båda träningarna och välja vad man vill fokusera på under denna vecka typ.. Jympa är ju både kondition, styrka och koordination medans gymet är mer ren styrketräning men även kondition också pga uppvärmningen så det ska bli kul och säkert går man ner nåt kilo med också och det är ju alltid positivt =)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: shanie

Vi har både gym och simbassänger i bygget på mitt jobb , jag är flitig i perioder, borde börja igen , det gör gott för både kropp och själ , det tyngsta är att komma i gång igen efter ett uppehåll ...



Lycka till uppe i Sundsvall, klart ni kammar hem storslam däruppe också eller hur ;) :)



Har du helt och hållet sluta rida föresten ?

2008-09-26 @ 22:02:29
URL: http://stormvarsel.wordpress.com
Postat av: Neta

Lycka Till i Sundsvall ... Skönt me all minskande medicinering oxå förresten ...

Hörs snart :) Kram

2008-09-27 @ 01:46:25
URL: http://www.wisserangels.se
Postat av: Jessica

Hej!

Kul att hitta hit och kunna följa er igen:)

Håller tummarna för det tredje certet i Sundsvall!

2008-09-28 @ 10:16:06
URL: http://www.yrlabus.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0