Våren har kommit! - eller..?

Njäää.. våren har nog inte kommit än men igår var den på en kort visit här med 31 grader i solen och det var så skönt ute men nu är det grått och trist samt bara +2, blä! men stora delar av snön har iallafall försvunnit och resten ryker nog så snart solen börjar titta fram ordentligt =)

Idag är det prick 3v kvar till debuten i Chkl och PM bör nog dyka upp snart, förhoppningsvis under veckan på nätet och sen ytterligare nån dag i postlådan, spännande och se hur det går. Vet iallafall en konkurrent som också ska ställa i championklassen men matte är en trevlig tjej som jag brukar prata med på utställningarna och hon har en fin tik men det är domaren som bestämmer i slutändan. Det blir en dansk som ska bedöma.. Hoppas man förstår honom bara *skratt* äsch borde vara lugnt då jag har tolk med mig =)

Jag kanske inte har berättat för er tidigare? Men det är så att jag ÄNTLIGEN har fått rätt av TC!!!! Synd bara att det skulle ta så lång tid som halvår men jag var envis och gav mig inte och kontaktade högre insatser för att få deras hjälp och räddningen var den nya samordnaren M som jobbade då när jag ringde sist. Hade pratat med en annan samordnare som var vikarie då redan i feb nåt för att boka till sommarens utställningar och betonade att jag mer eller mindre krävde min tolk som jag haft så många ggr pga hon är numer insatt i rutinerna och vet hur allting fungerar. Hon sa att hon kunde ej lova nåt men skulle kolla upp detta..

Ett par månader gick och nyss i mitten på mars så ringde jag dit igen för att boka till västerås då det blev bestämt att jag skulle åka dit och ställa, såg att det var en ny samordnare som jobbade och då passade jag på att tala om för henne att jag ville ha min tolk och sa varför osv och då sa hon att hon inte kände till historien bakom detta och bad mig att berätta - sätt dig ner och lyssna sa jag och skrev sen ner hela historien och händelseförloppet coh hon tappade talförmågan och sa men herregud..! klart vi måste försöka fixa det här på någon sätt och hon lovade att göra så gott hon kunde och hon sa att det var självklart att jag skulle få den tolk jag ville ha pga speciella behov då hon hade den kunskapen tack vare mig.

Nästa dag så ringde hon och talade om att hon hade ringt min tolk och frågat henne men hon ville fundera lite först (men tolken avslöjade sen i sms att hon hade tänkt skvallra för mig sen först innan hon tackade ja) coh sen halvtimme senare så ringde TC igen och kom med goda nyheter att jag hade fått tolk till ALLA datrum i sommar!!!! Gissa om glädjen var stor och jag trodde knappt att det var sant! var bara tvungen att sms min tolk och fråga om det var sant?!! Ja sa hon och nu längtar vi båda tills västerås, sist vi träffades var ju i Högbo när min skrutt blev BIR med 2a certet och vann sitt 2a Cacib samtidigt =)

Nu till nåt helt annat.. Var till veterinären med skrutt i tisdags då jag misstänkte att hon kunde ha strul med halsen (halsmandlarna) så ajg ville att de skulle titta henne i halsen men hon var fin där och tänderna var fina också och då passade jag på att ta upp problemet om hennes klåda men veterinären var förbryllad för pälsen och huden var jättefin så vi diskuterade vilken foder hon åt idag och hur länge hon haft klådan och då trodde hon att det kan vara foderrelaterat och bestämde för att låta henne prova annan foder nu en tid framöver, minst 2 månader men hon får sommaren på sig för att se om det är där det brister och när jag kom hem så bestämde jag mig för att kolla upp alla foder hon haft på sistone för att se om det fanns någon gemensam nämnare och det avr kyckling och då kom jag på att det är ganska vanligt att hundar reagerar negativt på kyckling i hundfoder så det kan vara det.

Hon var klådfri i ca 3mån när jag bytte från standardt (har kyckling, lamm och griskött) till nutra gold som hon äter nu och tidigare innan standardt så åt hon doggy professional extra (blå säck) och den innehöll också kyckling + vete och hon fick problem på slutet när hon åt doggy då pälsen blev dassig och hon sket massor samt fick problem med ögonen. Hon hade också klåda när hon åt standardt.

Nu ska hon få börja med James Wellbeloved med fisk och ris, JWB är också ett foder där det innehåller endast ett proteinkälla, är ju vanligt med 2-3 proteinkällor i hundfoder och så innehåller JWB inte ens de vanliga källorna som kan orsaka allergi dvs nötl, fläskkött, vete, soja, mejeriprodukter och inga konstgjorda ämnen osv utan är ett "rent" foder. 599 kr säcken för den med fisk och ris, inte farligt ju med tanke på att hon får mat för 569 kr i månaden nu.. Allt fö min skrutt!

Vad händer för er i påsk?

Själv kommer karln hit, mys! blir och fixa lite med bilen då han ska hjälpa mig att få in solarplexiusen i bilen coh så blir det och tvätta den nån dag sen, måste försöka få pappa och börja få iordning med rosten på skalmarna.

Sommardäcken får vänta ett par veckor till åtminstone.

Tjoflöjt!

Kommentarer
Postat av: Unka & Ceasar

Vad kul att du fick din tolk. Måste kännas kul för henne också när hon har följt er så länge.

2009-04-06 @ 00:25:07
URL: http://www.unka.se
Postat av: sofie och katterna!

haha!

Här är det riktigt mulet och jag som ska måla ute idag! FÅr hålla tummarna intensivt om att vädret kommer lätta upp så de får bli sol eller åtminstone så det inte regnar, vore så hemskt då! frysa ihjäl! he he =)

skönt få den tolk man vill ha /behöver!

2009-04-06 @ 06:17:37
Postat av: Maria

vad skönt att de ordnade sig med tolk till sommaren =0) Hoppas det går bra med det nya fodret. jag hade det till min tik förut (hon är allergisk) och det fungerade jätte bra..

Kram

2009-04-21 @ 21:45:21
URL: http://www.msundqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0