Alla hjärtans dag och Anne på Grönkulla

Idag är det ju alla hjärtans dag, mys! Fast jag får vänta ytterligare en vecka till innan jag får mysa med min karl - ska ut och äta gott då =) Han skule egentligen ha varit här nu i helgen men fick förhinder så vi sköt fram det en vecka, visst går det att fira i efterskott - eller hur? =)

Tidigare i veckan så har man fått hem mina dvd filmer, bland annat boxen med Anne på grönkulla, alla 3 säsongerna och nu har man fastnat framför tvn varje kväll sen dess och roat mig med alla hennes bravader som hon följt genom livet, speciellt de första åren hemma med Marilla *skratt* Mamma och mormor älskar böckerna så det går väl i släkten =)

Ska bli spännande och se melodifestivalen ikväll om svenska folket stryker juryn med eller mothårs med tanke på ramaskrin kring röstsystemet förra helgen, Jag undrar dessutom hur fan kunde Ugglas gå vidare?! Hade mycket hellre sett Nina (första låten Tick Tock) eller Marie ta sig vidare då de är ta mej tusan mycket bättre, Nina kommer dessutom från Bollnäs - Hälsingland rockar!!

Ikväll ska dessutom Markoolio sjunga en ballad, ja ni läste rätt  -  en BALLAD!!! undra hur det ska gå fas det vet vi mer sen när kamerorna slocknat 21.30. Fast.. Ja han kan överraska och jag har sett honom göra det fler ggr i tv så han kan sjunga fler stilar än bara rap som han annars sysslar med =)

I de övriga tävlingarna kommer ju storheter som E.M.D, Sarah Dawn Finer, BWO att deltaga .- blir najs om de kommer till final, Finer är ju GRYMT duktig! Minns väl hennes låt I remember love fortfarande och den är underbar.


Bonita pinnar på som vanligt och imorgon ska vi ner till Bollnäs på träff hos hennes uppfödare, blir folk som ja inte träffat på länge som också kommer, mysigt! Vi ska grilla, ha utställningsträning samt promenad s hundarna får busa. Skrutt har dessutom gått upp i vikt ytterligare, vågen stannar på 51,6 kg nu men hon har fått grymt fina muskler så det är det som väger =) Najs! Vet att domarna brukar premiera hundar i bra kondition så det är bara en fördel.

Snart är et dags för inofficiella utställningen, bara en enda vecka kvar..!! jag kommer att vara grymt nervös, inte fr utställningens skull utan för min egen för det är första gången jag kommer och visa hund sen jag blev sjuk och senast jag visade henne var i Högbo 2007 så det är snart 1,5 år sen. mest orolig för att lungorna ska reagera.. Man får tänka positivt och ta det med en klackspark för det är ju bara en inofficiell utställning men har man vinnarskalle så har man.. =)

Känns så himla skönt att Bonita har sin championat nu så man kan dra ner på utställningarna och åka på de få utvalda som finns i närheten och satsa på kurser och liknande, blir roligt!

Snart är edt dessutom dags för återbesök i Uppsala, förhoppningsvis blir det den sista på LÄNGE! ska på avslutningskontroll angående lungorna och träffa läkare osv.. Ska dit den 9-10 mars och får sova på hotellet, deras frukost är mumma!

En annan god nyhet är att jag är FRI från all diabetes-skit, inga blodsockerkoll, inga insulinsprutor (slutade iofs aug 08) och inga metformintabletter längre!!!!!!! Nu ska man satsa på allvar med viktnedgången då man har inget som kan hindra mig , yes box!

Ska skutta iväg nu och fixa god frukost och sen börja städa lgh, massa päls och grus inne, hurva!

tjingeling och ha en underbar alla hjärtans dag! Älskar er Thomas och Bonita av hela min hjärta

*KRAM*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevligt var det i dag och kul att ses igen *ler.Förstår att du är himla glad över diabetesen mm.Måste kännas härligt !!! Vi syns på söndag ta gång då/kramar om.Carina & Myra

2009-02-15 @ 21:42:28
Postat av: Anonym

=) det måste vara himla skönt det där med diabetes grejen, att du är "fri" från den..

skönt! håll nu kurvan och bli stadigt piggare och bättre nu gmsen!



HEJA HEJA! =)



kram

2009-02-15 @ 23:47:48
URL: http://ellisofie.blogg.se/
Postat av: shanie

Oj markolio och ballad ...det låter ....ehhhummm... konstigt och helt enkelt omøjligt att ta seriøst ...eller?



vad skönt att du slipper diabetesen , låter kul med uppfödarträff, blev ni många ?

2009-02-23 @ 07:48:00
URL: http://stormvarsel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0