snö, snö och ännu mera snö

Det är vad huvudämnet har handlat om de senaste dagarna, ha fullkomligt vräkt ner hemma här och nu har vi drygt halvmeter ny snö och sen det som redan fanns sen tidigare, kan tänka mig att ploggubbarna har fullt upp nu om dagarna.

Men det är iallafall en här som njuter fullkomligt och står och studsar som en känguru vid ytterdörren och vill ut så fort hon får chansen och så springer hon ner till gräsplanen oh slänger sig ner i snön och bara myser, gissa om det blir mycket att torka när man kommer in fast jag måste det ändå jag märkt nu hur känslig hon är mot fukt..! Får snorlätt fukteksem om man slarvar med torkningen så det är täcke som gäller nu vid blöt väder ute och på sommaren vid badtider så får man vara snabb med och komma hem och torka henne, men klådan sen kastreringen har faktiskt minskat nu och det ör skönt det, Hoppas det fortsätter och minska ännu mer..

Snart är det dags för min återkomst i utställningsringen också, den 22a feb är det dags för inofficiella utställningen i söderhamn. Det ska bli spännande och se hur det går =) Senare i vår blir det också officiell premiär i championklassen, spännande! Antagligen blir det i april i västerås eller om jag avvaktar med premiären tills slutet på maj i österbybruk..

Men det märker vi!

Den 10 januari var också en lyckans dag i kärlekens tecken, några av er vet det redan men nu är det nog ändå dags att avslöja hemligheten. Thomas och jag har förlovat oss =) Älskar dig otroligt mycket!! Igår var det dessutom vårat 4års dag också =)



Jag kan också berätta att min lgh ser ut som en katastrofområde iallafall i vardagsrummet nu sen nån vecka, men nästa helg är det nog över och allt i sin ordning igen för jag ska nämligen få nytt parkettgolv här pga slitage och det är skönt att få det gjort samt minimerar riskerna för böter osv vid flytt sen, det är ju känt att jag och thomas ska flytta ihop under den här året - avvaktar bara tills efter sista april då vi vet mer vart vi ska leta lgh men det blir iaf minst en 3a helst en 4a som vi vill ha, mys! Tänkte då att vi får ett varsitt hobbyrum, ett till honom med alla hans prylar och så jag ett rum att ha som mitt hundrum där jag har allt som rör hund =) och så sovrum, vardagsrum kök osv det vanliga. Blir spännande! fast vi vet nog ungefär i vilka områden vi vill bo på dessa platser så det går lite lättare.

På träningsformen så har man börjat med vattengympa igen, det är reumatikerförbundet som har och det är gratis, endats som krävs är medlemskap i föreningen och det är ju kanon! man anpassar sin intensitet i träningen och kör efter egen förmåga även mo man gör samma rörelser som ledaren men man känner själv hur mycket man orkar pressa sin kropp. Mamma och jag har också börjat gå ut på promeader tillsammans, är ju roligare med sällskap också.

Nu ska man skutta iväg och göra lite nytta här och utrota dammråttorna, eller ja försöka iallafall *skratt*

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Lilla Rose

Stor grattis för förlovningen! :) Kram

2009-01-28 @ 23:22:59
Postat av: Fridolfina

Grattis till förlovningen! :) Snart är ni sambos också! Spännande!!! Klappa Bonitabusen från mig!

2009-01-31 @ 19:17:26
Postat av: Helena & grabbarna

Stort grattis till förlovningen! Va härligt. Blir du Gävlebo snart med nu kanske? Eller kan du hålla dig på avstånd?

Kram kram & hurra för de nyförlovade!

2009-02-01 @ 12:59:14
Postat av: Anonym

hehe, du är utmanad! =)

2009-02-11 @ 09:22:56
URL: http://ellisofie.blogg.se/
Postat av: Kattis

Men så underbart att läsa att ni förlovat er! GRATTIS! :-)

Och du, vilken otrolig vild på hemsidan nu (den som ligger till vänster konstant). Du är för himla duktig...



Du, leon-människa! ;-) Vet du om någon som vill ha en omplacerings Leonberger? En hane på några år som behöver komma till ett hem med lite mer aktivitet och möjligheter till motion. Ingen dryg hund, men lite mer åt det ouppfostrade hållet. Han är krypt kanske jag ska tala om oxå. :-)



KRAMAR till er!

2009-02-13 @ 18:19:47
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0