Long time ago.. och alfta!

Först måste jag säga en sak till er..

F Ö R L Å T!!!! Jag vet att jag lovade att bättra på bloggandet men som ni vet så är jag ju bara en människa och ingen manick där man stoppar in femtioelva ören och den uträttar precis vad man vill ha och människor har olika viljor och lust ibland =) Hädanefter ska jag inte ge er löften som jag inte kan hålla, låter det bra? Då säger vi så =)

Ser att det är i maj som jag bloggade sist och bonita hade stukat tassen den dagen, kan berätta att tassen läkte fint och var som vanligt igen efter drygt 1v vila och hon kunde ställas i Österbybruk men det gick inte bra den dagen då hon blev oplacerad och man såg ingen röd tråd i domarens bedömning och så fick jag problem med min vänstra fot som jag stukat ett xx-tal gånger som ung och ni som stukat fötterna ofta vet hur lätt det är att få känningar och så är det lätt att man vrickar dom igen coh det var just vad som hände i Ö-by - kände att det small till i fotleden och fyfan vad ont det gjorde! självklart bet man ihop och fortsatte springa ändå *dumma jag* och det fick jag sota för senare på kvällen kan jag lova. Det regnade desstuom hela dagen där så hela marken var så blöt och tung och blev väldigt svårsprunget men annars så brukar det vara bra underlag där men orkade tydligen inte svälja all regn... ¨nåja, bättre lycka nästa år =)

Avesta har vi också avverkat, blev 4a i championklassen, precis bakom CK - sicken nit! men det är bortglömt redan för idag i alfta.. sitter härn och undrar om det verkligen har hänt. och ni undrar säkert nu vad som hänt eller om ni varit nyfikna redan och snokat på hemsidan ;-)

Nåja..

Bonita ställdes som vanligt i championklass och jag var ovanligt lugn för att vara jag - vet inte varför men jag kände inte av en enda darr i mina tävlingsnerver som annars brukar tjuta på alarmerande höga nivåer och jag börjar fibbla med allt möjligt bara för att hålla mig sysselsatt, t ex pyssla med pälsen, klottra i katalogen eller plippa på mobilen precis vad som helst men idag..

OVANLIGT lugn..! herreminje, höll pån att missa att det var min tur snart - hade bara 2 tikar kvar i öppenklass innan konkurrensen och sen skulle det vara championtikarnas tur så jag fick eld i baken och fick vbråttom att få henne iordning men hade turligt nog fixat det mesta av pälsen innan hon skulle in så det var bara slutfinishen som behövdes.

Skyndade mig in i ringen, fortfarande ingen nervositet och det gick bra och visa skrutt, hade testat att ha stödförband på min problemfot och det tror jag gjorde underverk idag för jag var mycket säkrare när jag sprang och kunde belasta foten utan att det knakade till i den, skönt! Så snart jag skulle ställa upp bonita så växte hornan ur pannan på henne och hon började busa..! studsade och ville inte stå stilla "ånej! nu sabbar hno chanserna" tänkte jag och sa åt henne på skarpen att sköta sig och hon lugnade ner sig och stod resten av stunden fint och när det var dags för konkurrensen så hade domaren svårt och bestämma sig så vi fick springa en hel del och hon ville även se oss i SKRITT dvs vi skulle GÅ med hundarna - har aldrig varit med om det tidigare att en domare också velat se rörelserna i skritt så det var bara och gå =) anledningen vi skrittade också var att hon ville se hur rena rörelserna var och där drog min skrutta den längsta strået för hon vann klassen! =)  Kan säga att det inte var lätt att få henne och skritta snyggt då hon ville framåt hela tiden i högre tempo men hon lugnade ner sig snabbt när jag sa ifrån och hon gick riktigt snyggt med bra kraft i stegen =)

Fick Ck och sen glömde jag bort mig vet inte vad som hände men fick kortslutning och sprang ut ur ringen och trodde jag var klar, hjärnan hade nog fått härdsmälta i värmen och felkopplat mig till tiden innan championatet då hon gick i öppenklass men ringsek stoppade mig ch sa att jag skulle in igen coh då vaknade jag till och tänkte "oj! var visst bästa tik nu" och fick bråttom tillbaka och vi fick springa ett varv - var 5 stycken tikar som fått ck (en unghund, 2 öppen och båda i champion dvs bonita och en till) och när vi sprungit varven så satte domaren bonita först och öppenklassvinnaren bakom oss och sen en till varv och då var det klart - Bonita hade blivit bästa tik!!!

Var bra chockad coh fattade först inte att det var sant och frågade domaren om en par minuters paus pga var så varmt så jag behövde ändå dricka vatten då jag var rejält törstig så det blev en liten break och snart var jag redo att köra för bir och bim - där tänkte jag inte alls utan lät det hända bara och bonita skötte sig bra fast var busig emellanåt då hon ville sno godiset som jag hade i handen och var bråkig när jag skulle ställa upp henne, sicket busfrö jag har!

Domaren valde hanen som BIR, inte mig emot då det var en snygg coh rejäl hane och han fick t o m sitt första cert, kul!

Bonita blev alltså BIM men för mig idag så kändes det som om jag vunnit BIS ändå för det var en seger i sig att jag nu har bevisat för andra och främst för mig själv att jag K A N visa henne och göra det riktigt bra =)

Nästa utställning för oss blir i Köping den 18e juli, 59 anmälda - större konkurrens men märks hur det går =)


Under midsommar var dessutom Thomas här hos mig också och det var våran första helg tillsammans och vi hade riktigt mysigt och en kväll (midsommardagen) var det byfest och vi hade med oss mat dit som vi bjöd på - alla som kom skulle ta med sig något att bjuda på. Blev massa gott och sen på kvällen när myggen började bli för jobbiga så gick vi in i byggnaden bredvid som fanns på gården och där bjöd erika stolt och hennes man på massa livemusik och det var härlig stämning och bra musik =)

Thomas och jag har dessutom hunnit kolla i vilka områden i sandviken vi kan tänka oss bo. Snart närmar det sig hans födelsedag också, har köpt present nu till honom som jag tror att det blir en oförglömlig och oslagsbar present - ett par av er vet vad det är då jag frågade er om tips, men älskling - tänker inte skriva här vad du ska få för det får du se på din födelsedag *puss* ;-)

Ni undrar också kanske hur mina lungor fungerar nu - jodå de fungerar bra och jag har nyss fått börja med ny medicin igen eller ja nygammal egentligen då jag ätit den tidigare för flera år sen men var tvungen att sluta pga levern började påverkas då värdena var lite förhöjda men nu får jag samma medicin igen men mycket lägre dos pga de ville inte höja kortisonen igen då mina prover visar på en aningens förhöjd aktivitet på min sjukdom så de vill bromsa det så aktivitetet går tillbaka och det gör det med den här medicinen så nu är jag sm en nåldyna igen vartannat vecka ungefär då de vill ha koll på levern men det är ju bra det, tur man kan ta kapillärt åp de här proverna jag som är stickrädd  - HATAR att bli stucken i armen, ska de sticka mig utan emla så måste jag vara medvetslös eller liknande för det går bara inte utan..

Nä nu ska jag inte gnälla mer.. =) är nöjd så länge det går coh ta i fingrarna för där är det inga problem =)

Snaaaaart kommer det också en kompis hit på besök sm inte varit här sen oktober 2006!!!! skandal ju men blir kul att ha dig här några dagar sen i aug =)

Avslutar bloggen idag med en underbar bild på Bonita som jag tog idag =)

Tjingeling!




Bonita med sina fina rosetter (CK och BIM som är den grönvita)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stort grattis!!! :D

2009-07-14 @ 23:02:24
Postat av: Anonym

Ådi som skrev!

2009-07-14 @ 23:02:46
Postat av: Fridolfina

Grattis till BIM! :) Hoppas det går bra i Köping också! Soliga hälsningar // Frida med tokiga katter

2009-07-17 @ 12:49:12
URL: http://tomaatti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0