SNÖELÄNDE!!!

Utav rubriken så kan ni nästan ana hur äckligt less man är på snön?! denna vita fanskap kan gärna dra dit pepparn växer och hålla sig borta tills dagen innan julafton, vad sägs? =)

Nåja.. =) men våren kommer sakta men säkert hit så smånigom, får använda skygglappar ute och dra ner persiennerna inne i lägenheten så man slipper se det vita som vräker ner ute fast just nu i denna ögonblick så har det mer eller mindre slutat fast snart så säger det tjoff och då kommer det ner en massa igen, hrmpf..

Vad var det jag sa?! Nu kom det en massa igen - BLÄ!

Skruttan är iallafall en som älskar snö men det är inte så bra för hennes känsliga hud så man får vara noga med pälsvården när hon blivit blöt, apropå pälsvård så får jag mitt efterlängtade trimbord idag!! Kommer att bli SÅ mycket lättare för mig att pyssla med pälsen då hon kommer upp i en mer behaglig höjd för min rygg så man lättare kan pyssla med benen och tassarna utan att behöva böja ryggen till närapå bristningsgränsen bara för att nå tassarna men nu är det problemet borta =)

I mitt förra blogg berättade jag om att jag skulle till uppsala för avslutningskontroll och nu är det snart 1 månad sen som jag var där och jag åkte dit själv denna gång och det funkade riktigt bra, ovanligt bara att inte ha mamma med att snacka med och ha som tolk men det fungerade över förväntan faktiskt och i framtiden blir det nog att jag åker dit själv faktiskt =)kan t o m åka över dagen också om jag bor i gävle då det är bara 10 mil enkel resa.. Åkte buss den gången smo vanligt, gratis ju för sjukpatienterna och jag hade min bärbara med så jag kunde kolla på film så resan blev inte alls långtråkig sen så fanns det ju internet på hotellet så man kunde surfa på kvällen, Stack ner på stan en sväng och mumsade sen god thaimat som avslutning innan jag vände tillbaka till hotellet.

Läkaren hade bara positivt att säga och spirometrin gick kanonfint så nu inväntar jag brev med fortsatt planering om vad som händer härnäst och de skulle ha ett möte om just mig med överläkarna, proffessorer osv för att diskutera vidarebehandling så man sen så smånigom kan ta bort kortisonen helt och istället börja med annan medicin som kan hålla min sjukdom (SLE) i shack utan att jag måste äta kortison som inte är så bra i längden trots jag är nere på endast 5mg nu..

Snart är det dags för västerås, nervöst! blir ju skruttans debut i championklassen också och sista anmälan går ut ikväll så PM bör komma snart, inom 1-2 veckor och det är ju extra spännande eftersom jag ska visa henne själv också fast det kändes ju finfint i söderhamn islutet på feb så det bör inte vara nåt problem nu bara man har bra skor och kläder som sitter bra och bra sportbh som håller bröna på plats *skratt* men skulle det skita sig totalt .- testar först på plats på morgonen, så har jag 2 st som kan rycka in och hjälpa mig, skönt!

I helgen som var så var det leonbergerträff i bollnäs med valpköparna från A-M, vi var några stycken som kom och temat var rally-lydnad och det var kul och se fast det var riktig lervälling ute så alla var skitiga när vi kom tillbaka till gården igen efter promenaden runt för att hundarna skulle få rasta av sig lite först och skrutt var helsvart på benen och under magen av all lera men vi hade tur som kunde få spola av henne innan hon sattes in i bilen så det var kanon! Skönt och slippa få tvätta bilen sen invändigt pga all skit.

Dagen innan västerås så är det träff igen coh då ska vi OCKSÅ köra rally-lydnad, haha! fast då är det lokalombudet för södra norrland som ordnar så det är lejonägare från hela länet som är med i träffen, kul!

Nu ska man skutta iväg och fixa lite frukost då magen knorrar lite, kanske det blir köttbullemacka igen? Gjorde såna igårkväll, limpskiva, köttbullshalvor som man tinat i mikron och massa ost ovanpå pch in i mikron igen tills osten smält, MUMS!!

Tjoflöjt!

Ska dessutom kanske avsluta med att lägga in en bild på skruttan också =)

Bonita feb 2009

Kommentarer
Postat av: sarah o Linus

Vad skönt att allt är bra med dig nu, hoppas det blir bättre med din hälsan och SLE sen :D



Åhh Bonita är så fin! :D ta väl hand om er nu! Kram//sarah

2009-03-26 @ 12:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0