Bloggtorka

Ja som ni ser så har det varit torrare än saharas öken under torrperioden där, om det nu ens regnar där med alla inlägg här. Det blir ju så ibland, jag får sluta hålla löften som jag inte kan lova.

I denna tid som är just nu klockan 00.32 på natten är det +2,7 grader ute men det är ju "varmt" ändå med tanke på alla snöoväder som redan varit i södra sverige och här i norrland så har man än så länge klarat sig ganska bra förutom några köldknäppar med minus 4 som mest. Hmm.. Fast det är skönt när frosten biter i kinderna sådär lagom så man blir piggelin och rödnäst när man varit ute =)

Jag kanske berättade i en tidigare inlägg att jag har anmält Bonita till en lydnadskurs nu och i tisdags hade vi 3e kurstillfället och det var riktigt kul och man fick se hur duktig bonita var egentligen och kursledarna blev imponerade av oss, gissa om man pyser av stolthet nu =) Blir spännande och se vad som händer framöver. Nu på söndag ska vi ut i skogen och spåra då tisdagens kurstillfälle blir inte av pga styrelsemöte nåt på klubben.

Dagen innan ska vi ha leonberger-agility, heja! Undra hur det kommer och gå när man ska testa diverse hinder, det återstå och se *skratt* är ju majoritet tikar som är med men ett par hanar hade också tydligen anmält sig, hähä tror det är dom som får mer problem pga större än tikarna men ska bli kul =)

På tisdag ska Bonita genomföra pricktest för att se vad hon egentligen är allergisk mot då hon kliat sig så länge och inga foderbyten har hjälpt, suck.. Så jag vill få svar liksom svart på vitt VAD hon reagerar på egentligen så man kan börja i rätt ände den här gången med behandlingen. Hon ,måste ha fått plåtmage av alla foderbyten nu, lillskroffan..



Under sommaren så har vi ju ställt ut en hel del sen köping, har hunnit med en inofficiell på hemma plan bara för att träna lite inför Högbo samt ändå var på hemmaplan. Hon slutade som BIG-2 i stentuff konkurrens, endast slagen av en liten dvärgschnauzer! Kriktiken var oerhört bra och det var lite komiskt att bonita fick exakt samma placering för den här domaren tidigare på en inoff för drygt tre år sen *skratt* så det blev lite som en repris nu.

Veckan därpå var det dags för Högbo x2 med internationell utställning samt rasspecial och där hade vi en fin helg =) På lördagens internationella så gick vi in för att satsa på att försvara vårt BIR från förra året och det var 4 anmälda i championklassen, men vädret var inte det bästa och jag hade precis i dagarna innan blivit förkyld så lungorna bråkade rejält och det blev ännu sämre då det var kvavt ute och äckligt i luften. De första varven gick bra men sen började jag känna av lungorna ordentligt och sist i konkurrensen så var det nära att jag stupade pga fick ingen luft och fick svårt och andas så jag ropade till Helena som hade sett mig hela tiden och visade att jag behövde hennes hjälp så hon ryckte in och visade färdigt skruttan. Vi fick CK iallafall och slutade som reserv bästa tik.

Dagen därpå hade jag bestämt mig för att inte ställa då det var nära att sluta med katastrof dagen innan med lungorna så de skulle få vila.. Frågade runt bland folk som jag visste var mjuka i sättet och kunde visa hund bra och då kom jag på att min tältgranne J brukade tävla i juniorhandling och man hade sett henne innan på andra utställningar att hon är otroligt duktig och mjuk med hundarna. Bonita gillade henne skarpt då hon kom fram till henne flera ggr och sökte kontakt =)

Frågade om hon ville och det gjorde hon så gärna, gissa om man blev riktigt glad här. Hade noll förhoppningar om hur de skulle gå eftersom det var 8 otroligt vackra hundar i championklassen varav flera var storvinnare med flertalet BIR/BIM från tidigare utställningarna så jag var redigt nervös men samtidigt så njöt jag av att se henne verkligen flyga fram i ringen. Hur gick det nu undrar ni säkert?




Hon kom 2a i championklassen med CK!!!! Kunde t o m ha vunnit också för domaren var såå fundersam på henne och den tiken som vann och kollade länge på deras rörelser men min skrutt föll på att hon var lite lös i fronten men kritiken var kanon!

Dags för bästa tik, här visste jag att det skulle gå bra för oss då hon kom 2a i championklassen och då var det en annan (kompis till mig) som visat henne bra förut på annan utställning men kunde inte just då pga tog hennes egna hane men var precis klara i sin ring när bästa tik skulle börja, gick lika snyggt nu här också fast lite mer busigt än med J och de sprang in på hedrande 3e plats och gissa om man fick massor med priser hem sen =)


Vi har även varit till sundsvall och där visade även J henne också då jag var inte helt 100 från förkylningen ännu då det hade kommit tillbaka efter högbo, och där blev hon 3a i chkl med ck men sen oplacerad i btkl. Golven där var förrädiskt hala och man såg att hon var så spänd och osäker, ville inte alls springa och det påverkade ju självklart hennes annars så vackra och fria rörelser då det blev ostadigt i bakkroppen samt som hon parerade med svansen för att hålla balansen.

Fast vi fick ck ändå så jag är nöjd =)

Desto mer grattis till Ki coh frostie, första certet samt BIM endast 10 månader gammal!!

Så nu tar vi de lugnt med utställningarna och inväntar HUND09, blir egen bil ditner iår - ville testa det då man åkt med bussen 2ggr nu och det blivit så långa dagar båda gångerna. Pappa kallar det för självmordsuppdrag men han har sämre lokalsinne än vad jag har och är man väl förberedd och har planerat i tid så går de bra är jag säker på =)

Ni vet dessutom kanske att thomas och jag ska flytta ihop? har nu nappat på en lgh och ligger även först i kö på den och inväntar nu bekräftelse på att jag fått erbjudande på den så är det bara och åka och titta på den sen =) är en stor 3a på 82 kvm, bra planlösning uppe på 4e våningen i gävle. Spännande! =)


Ser att klockan nu är 01.05 och det är +2,3 ute.. Inte så stor skillnad förutom att jag är tröttare än tröttast nu och sängen kallar på mig medans john blund slänger hinkvis med sömngrus på mig.. Så nu mina vänner, kära bloggläsare - härmed är bloggtorkad upplöst! (hoppas jag) ;-)

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Fridolfina

Ja ibland får man bloggtorka men sånt händer mig med. =) Hoppas du får allergisvar på Bonita snart, jobbigt med foderbyte och allt. :/ Jag håller tummarna det blir bättre snart! =D Sköt om er i höstvädret! Kram // Frida & katter

2009-10-21 @ 12:58:02
URL: http://tomaatti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0